Grimmwood Wiki
Advertisement

Health bars - the indication for health is in red.

Здравето е една от трие основни базови показатели на героя. Измерва физическото състояние - колко близо си до Смъртта.

Показателят на здравето по подразбиране е 100. Ако стигне до 0, Персонажът загива. Следователно колкото повече се намалява, толкова повече персонажа става отчаян със състояние Ранен. Изгубеното здраве се представя с графа Състояния в профила на героя.

Сегашното състояние на здравето се представя от малка вертикална колба (горния десен ъгъл на екрана) и в профила му.

Загуба на Здраве[]

Загубата на здраве се представя като полу-прозрачна тъмночервена част от колбата Здраве на профила в екрана на Персонажа и като прозрачна част в до аватара в горен десен ъгъл на екрана.

Здраве загубено в последствие на рани може да се получи в три ситуации:

  • В атаката по време на Нощната фаза
    • Съществата нахлуят в селото
    • Персонажа участва в защитата
    • Играчи извън селото също могат да бъдат атакувани по време на Нощната Фаза.
  • В битка със Същества извън селото.
  • В редки случаи от глиган или елен по време на лов.

Лечение[]

Трудно е да се възстановиш от сериозни наранявания в Гримогор. Има няколко начини това да се постигне:

  • Автоматично по време на Нощната фаза(НФ). През всяка НФ персонажите възстановяват част от Здравето си в зависимост от техните Състояния (Безсъние и Хиперактивен имат отрицателен ефект), местоположение (извън или в Селото), удобства като Лагер, Палатка, Одеяло (ефективено и в Селото). Вечерното действие Медитация подобрява и процеса на регенериране.
  • Използвайки Лековит чай веднага възвръща 20 Здраве.
  • Използвайки Превръзки веднага възвръща 25% от липсващото здраве - ефективно е при сериозни наранявания.

Максимално Здраве[]

Максимално Здраве е стойност, която сегашното Здраве не може да надхвърли независимо от методът, използван за лекуване. Тази стойност е множество от по 20 точки и всеки 20 точки са представени с 1 черта в колбата Здраве на екрана на героя.

В зависимост от началните Умения героят може да притежава:

  • 100 Максимално Здраве = 5 сектора (базово)
  • 80 Максимално Здраве = 4 Сектора (Немощен, Просяк)
  • 120 Максимално Здраве = 6 сектора (Здрав)

Всеки път, когато Максималното Здраве се намали поради Състояние, секторът почернява на екрана на Героя (обърнете внимание на изображенията отдолу - сегашното здраве е под 85% - изгубени 65% поради рани и 20 поради намален таван на Максималното Здраве).

Изгубеното Здраве може да бъде възвърнато само чрез изгубване на състоянието, което намалява тавана на Максималното Здраве. В момента това може да се причини само от състоянието Ранен.

Основните методи за лекуване не възвръщат здравето напълно, нито могат да върнат Здраве над максималната стойност. Загубеното Здраве не се отразява в Здраве на главния екран на персонажа.

Health bar with red, dark red and black secotors.

Съвети[]

  • Избягвайте битки ако не сте достатъчно опитни, за да може да прецените кога и как да се биете. За разлика от повечето игри, в Гримогор битка рядко е доходоносна или необходима. За да избегнете нежелани сблъсъци разузнавайте зоните, в които навлизате и ако има чудовища, не рискувайте или поне се опитайте да се прокраднете покрай тях чрез опцията Промъкване. (въпреки че остава малък риск)
  • Не бъдете твърде смели когато имате максимално Здраве. Нещата се объркват много бързо, но ако имаш голямото желание да получиш няколко рани, обикновено най-добрият начин е да бъдеш на първа линия в защитата на селото, или да се биеш за нещо важно - спаси приятел в нужда, унищожи леговище на чудовища, или да убиваш чудовища близко до селото - това са достойни битки.
  • Ако изгубиш много Здраве по време на битка, повикай за помощ и чакай. Продължаването на битката или дори опита да избягаш може да ти коства живота или Разсъдък.
  • Не използвай Предмети, за да се излекуваш, ако си изгубил малка част от Здравето - подобни предмети са доста редки и най-вероятно ще са по-полезни другаде.
  • Ако ти е ниско Здравето, не защитавай Селото по време на Нощната фаза, не влизай в битка и дори не ловувай, за да намалиш шанса нещата да се влошат. Може да помислиш над подобряване Защитата на твоята колиба.
  • Избери Медитация от възможните действие за вечерта за по-добре регенериране.
  • Имай в предвид, че Разсъдака ти също намалява, когато имаш Състояние Ранен дълго време. Следи статистиките си отблизо!
  • Някои чудовища, особено Гигантите, мога да нанасят много щети в един удар. Бъди предпазлив - влизането и оставането в битка е крайно рисковано. Дори малка част от Здравето да е било изгубено от преди, поемаш риска да те убият с един единствен удар.